A yoyo tuningolása Csak saját felelősségre!!
1.Egyszerű! Végy egy lakbenzinhigítót vagy nitróhigítót esetleg parkettalakkhigítót és öntsd egy fedett üvegbe majd tedd bele a yoyod csapágyát kb. 8-9 órára. Mielőtt kivennéd rázd az üveget úgy 4-5 percig. Miután ezt megtetted kend be a yoyod csapágyát szilikonnal vagy WD-40-nel! Kész is! Ezek után a yoyo majdnem kétszer annyi idejig fog pörögni mint addig, de sajnos a csapágy rövidebb életű lesz. De ennyit igazán megtehetünk a tökéletes yoyoért. ( Azt hogy a csapágy életű lesz ne úgy értsétek hogy egy hónap múlva tönkre megy, Pl: a haverom yoyoja már hat hónapja van tuningolva és semmi baja.)
2.vagy ha gyorsabban szeretnéd bár nem olyan jó de mind1 na a lényeg az hogy
- féktisztítósprévelfújd be a csapágyat és kész
3.Az első lépés a csapágy eltávolítása. Ez Duncan yoyok-nál egyszerű, hiszen csak szét kell tekerni a yoyo-t és máris a kezünkben a csapágy. Más a helyzet a Yoyojam yoyok-nál: itt a csapágy rá van tolva a yoyo oldalából kiálló kis pöcökre. Tehát tekerjük szét a yoyo-t, és fogjuk meg a csapágyat egy lehetőleg kis méretű fogóval! FONTOS HOGY NE SZORÍTSUK MEG TÚLSÁGOSAN A CSAPÁGYAT, mert már én is törtem el egyet ilyen módon! Ne csak simán lefele húzzuk a csapágyat, hanem mozgassuk jobbra-balra is, mintha egy dugót akarnánk kihúzni egy palackból! De ezt inkább nézzétek meg a videón, ott jobban meg lehet érteni...
Tegyük fel hogy sikerült levenni a csapágyat! A következőkben annyi lesz a dolgunk, hogy keresünk egy lehetőleg zárható üveget, amibe lakkbenzin-higítót töltünk. Ebbe az üvegbe dobjuk bele a csapágyunkat, és hagyjuk is benne ázni úgy 10-12 óra hosszáig! Mielőtt kivennénk az üvegből, rázogassuk 3-4 percig, hogy biztosan minden zsír kimenjen belőle! Ugyanis a dolog lényege az, hogy a gyárilag megkent csapágyból teljesen kimossuk az összes zsírt a higító segítségével!
Ha ezzel megvagyunk, akkor vegyük ki az üvegből és szárítsuk meg a csapágyat hajszárítóval! Mielőtt visszatennénk a helyére, érdemes megpucolni a csapágy mögötti peremet a yoyo-n, mert ha ide kosz kerülne, akkor lehet hogy meg se moccanna a csapágyunk.
Ezután egy kevés WD-40-et vagy valamilyen kontakt spray-t fújjunk a csapágyra, hogy azért egy minimális kenése legyen! (ezt érdemes megismételni néha, ha már kicsit érces hangja lenne a csapágynak, de ne tekerjük szét túl sűrűn, mert meglazul a tengely)
Ha ezzel is megvagyunk, akkor nincs más hátra, mint a yoyo-ra tolni a csapágyat, de ügyeljünk arra, hogy ne maradjon rés a csapágy és a yoyo között, mert a zsinór könnyen beeshet oda.
Tekerjük össze a yo-t, és próba!!!